Close

Presentació Informe 2021

El Raonador demana determinació política per encarar la problemàtica de l’habitatge

L’informe de l’any 2021 evidencia com, l’habitatge continua sent el principal motiu de consulta a la institució.

Durant el 2021 es fa el canvi de seu i s’implementa una enquesta de satisfacció entre els usuaris per millorar l’atenció.

El Raonador del Ciutadà, Marc Vila, ha comparegut aquesta tarda davant la Comissió Legislativa de Justícia, Interior i Afers Institucionals del Consell General per fer la presentació de l’informe corresponent a l’any 2021, on es constata que l’habitatge, continua sent  el principal motiu de consulta de les persones que s’adrecen a la institució.

Vila, ha destacat que gairebé un de cada tres expedients del 2021 està vinculat a la problemàtica de l’habitatge, el que consolida la institució com un referent per a la ciutadania a l’hora de defensar els seus drets en aquesta matèria. 

En aquest sentit, l’enquesta sobre  l’habitatge impulsat el 2020 es manté per donar dades de les casuístiques més habituals en aquesta matèria. 

Així doncs, la major part d’expedients que tracten qüestions de l’habitatge els presenten dones de 33 a 55 anys, amb persones al càrrec, que viuen en immobles de més de trenta anys, ubicats a les parròquies centrals i que tenen rendes que oscil·len entre els 600 i els 800 euros, el que en la majoria de casos suposa una despesa equivalent al 40% del ingressos de les persones afectades.

D’altra banda, la Institució del Raonador del Ciutadà ha impulsat durant l’any 2021 una enquesta de satisfacció entre les persones que arriben a la institució amb voluntat de copsar les mancances del servei i millorar l’atenció.

Tot i que, en general la valoració pel que fa a rapidesa, amabilitat i eficàcia és molt alta, s’ha detectat que encara cal fer més accions de difusió per donar a conèixer a la ciutadania els serveis del raonador, i sobretot en quins casos pot o no pot actuar.

La presentació ha comptat també amb el detall del trasllat a la Casa Bauró per donar resposta als problemes d’accessibilitat a les persones amb mobilitat reduïda que generava la ubicació anterior. 

Related Posts