La missió del Raonador del Ciutadà és la de defensar els drets i les llibertats de les persones en relació amb l’actuació de l’administració pública i parapública.
Si teniu algun problema que no ha merescut l’atenció que penseu que mereix o l’heu intentat resoldre sense resultat, la Institució del Raonador del Ciutadà gestionarà les vostres queixes.
Totes les administracions, els organismes i els establiments públics i parapúblics estan obligats a col·laborar amb el Raonador del Ciutadà en la gestió de les vostres queixes.
Amb la reforma de la Llei de creació i funcionament del Raonador del Ciutadà, l’octubre de 2017, s’inclouen noves funcions.
Mitjançant aquest text, se li atorga també la missió de vetllar pel compliment del Conveni relatiu als drets de les persones amb diversitat funcional, informar i assistir les víctimes de racisme o discriminació, i alhora amplia les competències del Raonador a l’àmbit privat, en matèria de menors, de persones amb diversitat funcional i en la lluita contra la discriminació.
A més, també es fan extensives les competències del Raonador del Ciutadà per rebre i tramitar les queixes i les reclamacions que concerneixen les relacions de la ciutadania amb persones o entitats privades- a banda de les administracions públiques i les altres entitats i organismes públics- no només quan es tracta de l’acompliment de les funcions relacionades amb la lluita contra el racisme, la intolerància i la discriminació, sinó també en relació amb la defensa i la protecció dels drets dels menors d’edat i de les persones amb diversitat funcional.